Apple galimybių ribos

12746283_1135029226509779_1577174879_n

 

 


Juozas Jarašūnas

Pajamos ir pelnas

 

1

Apple pajamos nuo pat kompanijos įsikūrimo nuolatos augo ir nebuvo nė vienų metų pajamų ar pelno mažėjimo iki dabar. Apple kompanijos  2016 metų antro ketvirčio pelnas planuojama bus mažesnis nei atitinkamo praeitų metų laikotarpio. Kyla natūralus klausimas ar Apple išsikvėpė? Ar inovacijų trūkumas ir naujų produktų nesukūrimas yra pagrindinė pajamų sumenkimo priežastis? Galbūt visi potencialūs Apple pirkėjai jau įsigijo šios kompanijos produktus ir naujų pirkėjų paieška tapo daug sudėtingesnė? Ar yra galimybių kompanijai, parduodančiai aukštos kokybės prekes, toliau augti ne mažais žingsniai, o kartais? Pabandysiu pateikti savo požiūrį apie šios kompanijos ateities perspektyvas.

 

 

Kur Apple uždirba?

 

2

Šiame grafike galime pažvelgti į Apple kompanijos pajamas pagal regionus. Pardavimai  Amerikoje, kurie sudaro didžiausią dalį pajamų stagnuoja, galbūt dėl to, kad 50% Amerikos populiacijos jau turi Apple gaminius, o kitai daliai Apple tiesiog nėra geriausiaias pasirinkimas  ir šiuos klientus kompanijai yra labai sunku prisivilioti. Amerikos  visuomenei labiau aktuali produktų rotacija, Apple išmaniųjų įrenginių atnaujinimas. Visai kita kalba apie Apple pardavimus Kinijoje, kurie auga sparčiausiai. Šiame straipsnyje pabandysiu pažvelgti, ar Kinijos rinka gali pagal pardavimus prilygti Amerikos rinkai ar net ją aplenkti.

 

Kinijos viduriniojo sluoksnio šuolis

 

34

Norint apžvelgti Kinijos gyventojų galimybes įsigyti aukštos kokybės Apple produkciją reikėtų pasidomėti keliais dalykais:

  • Gyventojų pajamos. Kaip matome Kinijos gyventojų atlyginimas sparčiai augo ir nuo iki 2014m. paaugo nuo 3000$ iki 8500$ arba apie 2.8 karto. Jeigu Kinija sugebėtų palaikyti tokį gyventojų pajamų augimą Apple įrenginius galėtų sau leisti ženkliai didesnė dalis populiacijos.
  • Viduriniojo sluoksnio šuolis. Kitas aspektas kurį verta paminėti yra ženklus Kinijos viduriniojo sluoksnio augimas. Piliečių pajamų augimas kyla neįtikėtinais tempais ir nuo 2000 metų vidutinis suagęs Kinas padidino savo turtą vidutiniškai 4 kartus.
  • Ekonomikos modelio pokyčiai. Didysis Kinijos valdžios užmojis pakeisti šalies augimą varančiają jėgą nuo eksportu pagrįstos ekonomikos į vidaus vartojimu pagrįstą ekonomiką tikrai neturėtų atsiliepti prastai Apple pardavimams šioje rinkoje.

 

Perspektyvių rinkų demografinė apžvalga

 

5Jeigu Pažvelkime į Kinijos populacijos ateities perspektyvas. Prognozuojama, kad populacija 2030m. pasieks 1450mln. ir nuo dabartinės dar paaugs apie 8%, tačiau ši prognozė buvo skelbiama prieš  vieno vaiko politikos panaikinimą ir mano manymu dabar Kinijos populiacijos augimo kreivė bus ganėtinai statesnė, o po 20-30m. turėsime Kinijoje nemažą dalį potencialių Apple pirkėjų.  Kita, mano manymu pamiršta valstybė – Indija. 2030m. Indijos prognozuojama populiacija bus didesnė nei Kinijos, o Apple produkcijos šioje rinkoje parduodama itin mažai. Nežiūrint į tai, kad didelėje šios valstybės dalyje vyrauja skurdas, tačiau šios valstybės vidaus produkto augimas asmeniui didžiausias pasaulyje ir vidutiniškai per metus siekia 6-8%, esu įsitikinęs, kad ši rinka ateityje bus labai dosni Apple gaminiams.

 

Išmaniųjų telefonų rinka Kinijoje

 

6Taigi, apie 55% Kinijos populiacijos turi išmaniuosius telefonus, o apie 15% Išmaniųjų telefonų rinkos šiuo metu užima Apple. Tuo tarpu Apple rinkos dalis Amerikoje siekia  42%, tačiau Europoje tik 16% . Sunku prognozuoti, kokia dalis Kinijos populiacijos norės įsigyti Apple produktus, tačiau manoma, kad tai bus tarpinis skaičius tarp Europos ir Amerikos. Taip pat reikėtų atsižvelgti į tai, kad sparčiai augant pajamoms populiacijos dalis, kuri turi išmaniuosius įrenginius, augs, tad Apple augimas Kinijoje neturėtų baigtis artimiausiu metu.

 

Iphone SE 399$

 

7Amerikoje 35% Iphone savininkų yra nusipirkę naująjį Iphone 6. Kaip ir buvo prognozuojama, Apple išleido pigesnį modelį, tai paskatins dalį vartotojų atnaujinti savo telefonus, o kitiems, iki šiol nepirkusiems Apple dėl aukštos kainos, tai puikus šansas įstoti į Apple fanų klubą. Šis modelis padidins Apple pardavimus Kinijoje ir kitose sparčiai besivystančiose rinkose,kuriose žmonių pajamos mažesnės nei Amerikoje. Šio modelio išleidimas taipogi turėtų padidinti bendrą  Apple vartotojų skaičių, o tai padidins Apple pajamas iš iStore, iCloud ir kitų paslaugų, kurios pastaruoju metu sparčiai plėtėsi. Taigi, mano manymu, pigesnis išmanusis telefonas bus tiltas į mažesnias pajamas gaunančių piliečių kišenes.

 

 

Apple akcijų kaina ir įmonės finansiniai rodikliai

 

8Šiuo metu akcijos kaina yra sumažėjusi dėl abejonių įmonės augimo perspektyvomis bei naujų Apple produktų pardavimų stagnacijos. Nepaisant to, manau, kad šiandieninė kaina yra puiki proga papildyti savo portfelį šios kompanijos akcijomis ir ilgą laiką nežiūrėti į akcijos kainą, nes  turbulencijos trumpuoju laikotarpiu tikėtinos. Galų gale, siūlau pažvelgti į kai kuriuos įmonės finansinius rodiklius, o jų interpretaciją paliksiu jums patiems.

10

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Protected by WP Anti Spam